مصرى

معا سنجعل بالكلمة سلاح وبالحب درع ندافع عنكى يا مصر

الرئيسيةالرئيسية  س .و .جس .و .ج  بحـثبحـث  التسجيلالتسجيل  دخولدخول  

شاطر | 

لو لم اكن مصريا لارتحت نفسيا وكان يبقى اشطة !!!!!!!!!!

كاتب الموضوعرسالة
gilberto
عضو فوق الوصف
عضو فوق الوصف

مُساهمةموضوع: لو لم اكن مصريا لارتحت نفسيا وكان يبقى اشطة !!!!!!!!!!   الثلاثاء أبريل 15, 2008 3:06 am

واللة العظيم عيب علينا لما نبقى مصريين وشربين من مية النيل ويجى واحد يكتبلك فى توقيعة (لو لم اكن مصريا لارتحت نفسيا) معلش يا (رونالدو) انت الصراحة عصبتنى وتلاقى واحد تانى كتبلك فى توقيعة (لو لم اكن مصريا كان يبقى اشطة) باللة عليكم دة ينفع طيب الناس اللى بتدخل على المنتديات المصرية مثلا زى المنتدى بتاعنا دة (مصرى) لو حد دخل وشاف التوقيع دة هيقول اية

يا جماعة انا وانت يا (رونالدو) وملايين غيرنا اتخنقنا خلاص من الحكومة بتعتنا بس برضة مصر ملهاش زنب

يا جماعة واللة العظيم مصر كلها خيرات وبركات كفاية بس انها مذكورة فى القرأن . قال المولى عز وجل (ادخلوا مصر ان شاء اللة امنين) صدق اللة العظيم
وقال رسولنا الكريم (انكم ستفتحون ارضا يذكر فيها الفيراط فاستوصوا باهلها فأن لهم خير وذمة) صدقت يا حبيبى يا رسول اللة . وهذا يدل ان اللة قد امن مصر

وقد قال ايضا رسول اللة (صلى اللة علية وسلم) (اذا فتح اللة عليكم مصر فاتخذوا فيها جندا كثيفا فذللك الجند خير اجناد الارض) صدق رسول اللة صلى اللة علية وسلم

ونيجى بعد كل دة نقول (لو لم اكن مصريا لارتحت نفسيا)(لو لم اكن مصريا كان يبقى اشطة) يا راجل حرام عليك دة العالم كلة يتمنى يبقى ضمن الشعب المصرى

ياريت يا (رونالدو) تفهم وجهة نظرى انا برضة زيك مخنوق من اللى مسكين البلد بس عمرى ما اتخنقت ولا اتبريت من كونى مصرى بل دى شهادة اعتز بيها لغاية لما اموت

واللة يا جماعة مصر ملهاش زنب فى كل الى بيحصل دة ياريت منعاملش مصر بمعاملة اللى حكمين مصر لان مصر ملهاش زنب ابدا

ياريت اكون وصلت رسالتى بس واللة الكلام اللى انا كتبة دة كلهة من اعماقى وليس منقول لان مشاعرى نحو مصر كوطنى الحبيب لا استطيع ان اجد ابرع وادق من اعماق احساسى ان يعبر عنها (جلبرتو)
(لو لم اكن مصريا لودت ان اكون مصريا) (مصر ام الدنيا)

(الاهلى فوق الجميع)

(gilberto)
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
كيمو
عضو فوق الوصف
عضو فوق الوصف

مُساهمةموضوع: رد: لو لم اكن مصريا لارتحت نفسيا وكان يبقى اشطة !!!!!!!!!!   الثلاثاء أبريل 15, 2008 3:11 am

بيتكلم صح ي جيلبيرتو اية مصر دي لغاية دلوقتي انا مشوفتش منه حجة حلوة وسيبك من شربت من نليلها ماحنا بندفع فاتورة المياة الا بنشربها وعلي فكرة البلد دي بتاخد منك كتر ما بتديك

لو لم اكن مصريا لودت ان اكون امريكيا او بريطانيا مسلما

ومش معني كلامي انة في يوم من الايام لو البلد دي بقيت في محنة اني مش هعبرها العكس يا جيلبيرتو هنكون اول ناس جنبها بس الا مخليني مخنوق من مصر الناس الا فيها حكامها وظلمهم جسع الناس وطمعهم

عدل سابقا من قبل كيمو في الثلاثاء أبريل 15, 2008 3:25 am عدل 1 مرات
gilberto
عضو فوق الوصف
عضو فوق الوصف

مُساهمةموضوع: رد: لو لم اكن مصريا لارتحت نفسيا وكان يبقى اشطة !!!!!!!!!!   الثلاثاء أبريل 15, 2008 3:23 am

(كيمو) انت برضة مفهمتش وجهة نظرى انا بقول يا جماعة (مصر) ملهاش زنب فى اى حاجة المسئولين عنها هم السبب يعنى لما نيجى نكرة ونستعر المفروض نكرة ونستعر من اللى مسئولين عنها عارف لية يالى بتقول(لولم اكن مصريا لوددت ان اكون امريكيا) لان مصر اكبر من اللى زيك وزى يا (كيمو) يا جدع حرام عليك حتى مش مقتنع بالى قالة الرسول وربنا يا راجل بجد انا مش عارف اقولك اية

(كيمو) خلينا اصحاب احسن لان انا بتعصب لما حد يستعر ويتبرى من مصر

(الاهلى فوق الجميع)

(gilberto)
miss_independent
عضو فوق الوصف
عضو فوق الوصف

مُساهمةموضوع: رد: لو لم اكن مصريا لارتحت نفسيا وكان يبقى اشطة !!!!!!!!!!   الثلاثاء أبريل 15, 2008 3:28 am

انا مع جلبرتو .......
يا جماعه مش مصر اللى بتسرق
مش هى اللى بتقتل وبترمى فى المعتقلات
مش هى اللى بتصدر الغاز لاسرائيل
ولا هى اللى غلت الاسعار وخلتنا مش لاقيين ناكل....

مصر بريئه من كل التهم اللى بتنسب ليها
وزى ماقال جلبرتو"مصر مالهاش ذنب"

مشكور جلبرتو على الموضوع....وصدقنى كل واحد من جواه عارف ان الكلام ده هو الصح....الياس بيولد الكفر والعياذ بالله...واحنا كل اللى فيه ده ياس...
مشكور مره تانيه

كيمو
عضو فوق الوصف
عضو فوق الوصف

مُساهمةموضوع: رد: لو لم اكن مصريا لارتحت نفسيا وكان يبقى اشطة !!!!!!!!!!   الثلاثاء أبريل 15, 2008 3:31 am

بتنرفزوني بكلامكم دة متفهمو الصح بقي مهو الا مضيعنا فهمنا الخاطئ لبعض هو علشان انا قلت مصر يبقي مصر هي مصر هتيجي وتقولي انت وحش لاء مش هديلك الا انت عايزوة انا اقصد الشخصيات الا بمصر ويارب يفهموا
gilberto
عضو فوق الوصف
عضو فوق الوصف

مُساهمةموضوع: رد: لو لم اكن مصريا لارتحت نفسيا وكان يبقى اشطة !!!!!!!!!!   الثلاثاء أبريل 15, 2008 3:40 am

عندك حق يا (مستقلة ) اليأس يولد الكفر بجد يعنى انا مصرى وهفضل مصرى لو هيموتونى اصل بجد اللى مقعدش مع نفسة وحاول يحس ويفكر فى مصر ميبقاش انسان عاقل

(الاهلى فوق الجميع)

(gilberto)
كيمو
عضو فوق الوصف
عضو فوق الوصف

مُساهمةموضوع: رد: لو لم اكن مصريا لارتحت نفسيا وكان يبقى اشطة !!!!!!!!!!   الثلاثاء أبريل 15, 2008 3:52 am

هقول اية بس عيبنا احنا المصريين هو اننا منحولش نفهم الصح
ان لله وان الية راجعون كل واحد او وحدة بتتكلم وخلاص انما تفكر مفيش يعوض ربنا عليكي بناس بتفهم يا مصر
عاشقة وسوف
عضو فوق الوصف
عضو فوق الوصف

مُساهمةموضوع: رد: لو لم اكن مصريا لارتحت نفسيا وكان يبقى اشطة !!!!!!!!!!   الثلاثاء أبريل 15, 2008 4:11 am

الله ينور عليك موضوعك تحفه بجد بس ده العادي بتاعك طبعا
انا شايفه ان مصر ملهاش زنب في اللي بيحصل مصر مكان احنا عايشين فيه زي ماانت وانتي عيشين تحت عنوان اسمك
فااحنا عايشين تحت عنوان مصر
مصر مش هي اللي بتخليك فاشل انت اللي عاوز تبقي كده
عاوز تتطور ما تتطور هي مسكاك
انت اللي بتعلق غلطك علي شماعه غيرك
انت لو مش مصري من جواك يبقي عمرك ما هتبقي حافظ لجميل حد لانك بعت بلدك
يبقي ممكن تبيع اي حد
ومتنساش ان ربنا عز وجل زكرها في القران ده لوحده حاجه مش عاوزه نقاش
لو فضلت اتكلم في الموضوع ده مش هسكت
بس بجد انا بعتز اني مصريه وفلاحه مصريه
gilberto
عضو فوق الوصف
عضو فوق الوصف

مُساهمةموضوع: رد: لو لم اكن مصريا لارتحت نفسيا وكان يبقى اشطة !!!!!!!!!!   الثلاثاء أبريل 15, 2008 4:47 am

اللة اكبر وللة الحمد الحمد للة لقيت حد يفهمنى

وانا معاكى يا (عاشقة وسوف) هو دة اللى انا اقصدة وقلتة فى الكلام بتاعى مصر واللة اجمل بلد فى الدنيا كفاية الناس الطيبين اللى زى والدى ووالدك وامى وامك ممكن نحس فيهم بقيمة مصر

وشكرا (ملكة الاحساس) على متابعتك للموضوع

(الاهلى فوق الجميع)

(gilberto)
gilberto
عضو فوق الوصف
عضو فوق الوصف

مُساهمةموضوع: رد: لو لم اكن مصريا لارتحت نفسيا وكان يبقى اشطة !!!!!!!!!!   الثلاثاء أبريل 15, 2008 5:39 am

عندك حق يا (كيمو) ربنا يعوض على مصر بناس بتفهم مش ناس تقولك (لو لم اكن مصريا لوددت ان اكون امريكيا) بص بقة طول ما فى حد زى دول واللة احسنلهم يغوروا ويروحوا فى دهية تانية وهناك هيعرفوا قيمة مصر

(الاهلى فوق الجميع)

(gilberto)
Broken**Heart
عضو فعال
عضو فعال

مُساهمةموضوع: رد: لو لم اكن مصريا لارتحت نفسيا وكان يبقى اشطة !!!!!!!!!!   الثلاثاء أبريل 15, 2008 4:00 pm

طبعا غلط يا رونالدو مصر عاملانا حاجات كتيره كفايه الامان بس يعنى ده حاجه ماتتعوضش بص للبلاد العربيه واللى بيحصل فيها نهب وتشريد استحياء للسناء وبقر للبطون احمد ربنا على اللى انت فيه واكست عشان شكلك هتودينا فى داهيه
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://3dhab.yoo7.com
Ronaldo
مشرف منتديات دردشة مصرية
مشرف منتديات دردشة مصرية

مُساهمةموضوع: رد: لو لم اكن مصريا لارتحت نفسيا وكان يبقى اشطة !!!!!!!!!!   الثلاثاء أبريل 15, 2008 4:03 pm

أهو أنا بقه عاوز اعرف إيه قيمه مصر دى
انى اتسرق فى بلدى وما اقدرش اتكلم
ان اخويا يضرب على الحدود وكله نايم فى العسل ده لو أخوك كنت هتفضل بتحب البلد دى
بلاش
يا عم البلد دى زى الفل والبلد دى أحسن من غيرها والكلام ده بأماره إيه
قولى بأماره إيه
من الاخر انا مش بكره مصر
انا بقول فى توقيعى لو لم أكن مصريا لارتحت نفسيا
معنى كده انى تعبان نفسيا من اللى بيحصل لبلدى
مش معناه انى بتمنى اكون جنسيه تانيه
بس بأمانه لو حد يرضى يبدل معايا عايش فى اى بلد اوربيه جنسيه انا موافق
والله العظيم موافق
وكتير من الشباب هيوافق

فقلت له: نعم
فشق بالمشرط جيبَ معطفي
وأخرج القلم !
هزَ الطبيب رأسه.. ومـــال وابتسم
وقال لي :
ليس سوى قلم
فقلت: لا يا سيدي
هذا يد..وفم
رصاصة ..ودم
وتهمة سافرة.. تمشي بلا قدم!

الطائر الحزين
المشرف العام
المشرف العام

مُساهمةموضوع: رد: لو لم اكن مصريا لارتحت نفسيا وكان يبقى اشطة !!!!!!!!!!   الثلاثاء أبريل 15, 2008 4:24 pm

السلام عليكم

جليبرتو اللى احنا فية صحيح مش من مصر مش من ارض وانما من بشر من حكومة مستغلة ومن شعب اتعود انه يقول حاضر ومش عرف يقول لا

مصر ارض انا معاك ومع المستقلة

بس اذا صلح الحكماء لصلح الشعب

مش معنى انى بعبر عن ضيقتى لمصر انى بعبر عنها لارض ماهى مش هاتحس الارض دى وانما انا بعبر عن وجهة نظرى لحكومة وشعب وبجد انا مع رونالدو

مصر هى ارض مش هاتحس بالى احنا فية ولا اى شئ جماد لا مشاعر له بس لو ادينا حته الارض دى لشخص صالح مش هايبنى و يطور مش ساعتها مش هايبقى فى فساد ما هى هى حته الارض وانما انا بتكلم عن حكومة اللى بتتكلم باسم مصر

رونالدو واى حد بيعبر عن خنقتة و بالى حاسس بية باسم مصر مش يقصد الارض وانما يقصد الحكومة و الظروف وكل ما هو متعلق بهذا

وشكرا يا جليبرتو
وانت عارف لو قامت حرب هانروح نحارب بس مش عشان حكومة عشان مصر ارضنا احنا ومش ارض حد تانى واحنا اللى ندافع عنها ومش حد تانى وانا ورونالدو وانت هانكون اول الناس

ولا عندك شك ..........؟؟؟؟

Mr.Hosam
المشرف العام
المشرف العام

مُساهمةموضوع: رد: لو لم اكن مصريا لارتحت نفسيا وكان يبقى اشطة !!!!!!!!!!   الثلاثاء أبريل 15, 2008 5:51 pm

انا فهمت جلبرتو ا احنا فعلا مصرين ومعتزين الاى احنا مصرين اى نعم هناك اشخاص نهبة البلد وهمة الاى مسوئين سمعة البلد احنا لابد ان ننهى هذة المهزلة لاننا على بلد هى كنانة الله فى ارضة

الذي يتالم ولا يتكلم..........................

والذي يبكي ولايصرخ................

والذي يحب ولاينسى......................

( mr.hosam)
المشرف .........العام

زائر
زائر

مُساهمةموضوع: رد: لو لم اكن مصريا لارتحت نفسيا وكان يبقى اشطة !!!!!!!!!!   الثلاثاء أبريل 15, 2008 6:29 pm

اولا صديقى العزيز جلبيرتوا موضوع رائع وجميل ومش عارف اقولك ايه غير
والل يا بنى انت فنان وقلمك مذهل
وبالنسبه للاخ رونالدوا عاوز انت تعرف مصر عملت ايه
الاول اسئل نفسك انت عملت ليها ايه
العيب يا رونالدوا مش فيها العيب فينا احنا هنلوم على الارض الا مش بتكلم
نلوم على نفنسنا الاول
وان بيشرفنى ان اكون مصرى ابن مصرى
gilberto
عضو فوق الوصف
عضو فوق الوصف

مُساهمةموضوع: رد: لو لم اكن مصريا لارتحت نفسيا وكان يبقى اشطة !!!!!!!!!!   الثلاثاء أبريل 15, 2008 6:35 pm

اللة ينور يا مستر حسام تم التعديل من الاشراف قولهم اصل كلهم مش فاهمين وجهة نظرى الكل كارة مصر علشان الحكام اللى فيها بس مفكروش بقيمة مصر عند ربنا وعند رسول اللة صلى اللة علية وسلم

(الاهلى فوق الجميع)

(gilberto)
عاشقة_البحيري
مشرفة قسم عالم أدم وحواء
مشرفة قسم عالم أدم وحواء

مُساهمةموضوع: ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟   الثلاثاء أبريل 15, 2008 6:37 pm

عوزة ادي رايي من باب التطفل انا صحيح مش مصرية بس بحبها عشان حجات كثير وربنا اراد انو تبقى بينا وبين مصر علاقة قوية بدا بالرابط العائلي ونهاية برابط شخصي
المهم حتى مطولش بتقولو يا مصريين انو مصر ام الدنيا عمر حد فيكم سال يعني ايه معنى الجملة ديت
لو هي ام الدنيا لازم تكون احلى بلد فيها
صحيح مفيش حاجة تنقال عن شعبها ولله الحمد شعب جميل طيب روحو مرحة مضياف كريم
بس سمحونى اقلكم كلمة من غير زعل مفيش شئ بتقدموه للبلد دية كولو عاوز يسافر ويهاجر ويسيبها طيب بتسبوها لمين مدام انتم سايبنها اكيد اللي وكلين حقكم فيها حيستمروا بكده
ومفيش حاجة بتيجي من فاضي كل حاجة لازم ليها عمل
وفي الاخير اتمنى انو كل مصري قري كلامى ميزعلشي منى ده حبا فيكم مش شماتة
gilberto
عضو فوق الوصف
عضو فوق الوصف

مُساهمةموضوع: رد: لو لم اكن مصريا لارتحت نفسيا وكان يبقى اشطة !!!!!!!!!!   الثلاثاء أبريل 15, 2008 6:59 pm

انا اللى بشكرك يا (نور الاسلام) باعتزازك بوطنك الحبيب واشكرك اكثر على اضافتك الجميلة على رايك احنا عاوزين مصر تعملنا اية واحنا اساسا معملنلهاش حاجة اية عاوزين نقضيها دليفارى ولا اية

يعنى بزمتك مصر اللى ليها مكانة كبيرة عند المولى عز وجل وعند رسولة الكريم صلى اللة علية وسلم متستهلش مننا حتى نعملها حاجة حسبى اللة ونعم الوكيل

(الاهلى فوق الجميع)

(gilberto)
gilberto
عضو فوق الوصف
عضو فوق الوصف

مُساهمةموضوع: رد: لو لم اكن مصريا لارتحت نفسيا وكان يبقى اشطة !!!!!!!!!!   الثلاثاء أبريل 15, 2008 7:07 pm

لا يا (عاشقة البحيرى) انت تقولى رأيك انتى على رسنا من فوق واحنا المصريين بنحب اى شخص من اى دولة عربية شقيقة

وانا معاكى فى كل اللى انتى قولتية فعلا هم الشباب كلة انة يخلص دراستة ويهاجر محدش فكر فى مستقبل مصر كل الناس بيقولوا احنا هنفضل لحد امتى نتكلم على تارخنا مش عاوزين نتقدم تعرفى لو احنا فكرنا نعمل زى اجددنا واللة لنبقى اجمد بلد بس المشكلة ان الشباب فى مصر مش فالح غير انة يمسك المحمول عاوز يتجوز يتصل ب044 عاوز يكسب يتصل 055 عاوز عاوز عاوز ......من غير ما يتحرك

بس بجد انا بعتز برأيك يا (عاشقة البحيرى)

(
الاهلى فوق الجميع)

(gilberto)
كيمو
عضو فوق الوصف
عضو فوق الوصف

مُساهمةموضوع: رد: لو لم اكن مصريا لارتحت نفسيا وكان يبقى اشطة !!!!!!!!!!   الثلاثاء أبريل 15, 2008 7:21 pm

سلامات يا مصر يا استاذ حسام انت اكتر وحد عارف البلد دي بهدلتني قد اية وقربها يا استاذي نادي الجيش ومعني كلمة البلد مش مصر المقصود بيها الناس ألي ظلمتنا فيها
miss_independent
عضو فوق الوصف
عضو فوق الوصف

مُساهمةموضوع: رد: لو لم اكن مصريا لارتحت نفسيا وكان يبقى اشطة !!!!!!!!!!   الثلاثاء أبريل 15, 2008 8:37 pm

وانا معاك يا كيمو...
ماهو لا انا ولا غيرى نقدر نقول انك بتكره مصر
كل الحكايه ان الموضوع ده بالذات كلنا بنبقى متحفزين واحنا بنرد فيه....
لكن من ناحية الظلم.....فده واقع ملموس ولا فرار منه

أبو تريكه
عضو فوق الوصف
عضو فوق الوصف

مُساهمةموضوع: رد: لو لم اكن مصريا لارتحت نفسيا وكان يبقى اشطة !!!!!!!!!!   الثلاثاء أبريل 15, 2008 10:11 pm

كلامك ياجلبرتو سليم 100% لان اسم مصر شاف كتير والله واهلها هما ألي خربينها واحنا هنفضل مصرين وبنعشق تراب مصر ألي احنا اتربينا فيها وبناكل من خيرها وان شاء الله مصر حالها يتصلح وتكون للاحسن ان شاء الله..

.. ( مصر ام الدنيا )..

عضو فوق الوصف
عضو فوق الوصف

مُساهمةموضوع: رد: لو لم اكن مصريا لارتحت نفسيا وكان يبقى اشطة !!!!!!!!!!   الأربعاء أبريل 16, 2008 1:03 am

كلامك صح يا (ابو تريكة) فعلا اسم مصر شاف كتير بس مين اللى يحس بكدة اذا كان شعبها مش حاسس بيها

(الاهلى فوق الجميع)

(gilberto)
اميرة الاحزان
عضو فوق الوصف
عضو فوق الوصف

مُساهمةموضوع: رد: لو لم اكن مصريا لارتحت نفسيا وكان يبقى اشطة !!!!!!!!!!   الأربعاء أبريل 16, 2008 5:24 am

بس الله الرحمن الرحيم

gilberto مصر زاىما قال
الى اتكلم عنها الرسول صلى الله عليه وسلم
وعلشان رونالدو كاتب كده
انا احب اقولكم انه بيحب مصر اوى بس كلنا مفيش حد فينا راضى بحال مصر وده الى هو يقصده مش يقصد انه مش بيحبها وانه بينكر خير مصر وانه وانه
لا هو يقصد الحكمه الظلمه اولا هيه مش فى مصر ؟؟؟؟؟؟؟؟
الناس الى بتحكم البلد الى مش حاسه بحد مش بتمثل مصر
يا جماعه والى بيجى من خارج مصر اكيد عارف ايه بيجرى عندنا
وانا مش علشان كده مع رونالدو بس هو حاسس بانه مخنوق من الى بيحصل فهو عاوز يطلعه بطريقه اوباى حاجه فجت معه موضوع التوقيه
وانا بقوله ياريت تغيره لانى مصر ام دنيا حتىلو مين فيها بيظلم وبيخرب فيها برضه هيه ام الدنيا

عضو فوق الوصف
عضو فوق الوصف

مُساهمةموضوع: رد: لو لم اكن مصريا لارتحت نفسيا وكان يبقى اشطة !!!!!!!!!!   الأربعاء أبريل 16, 2008 5:41 am

(اميرة الاحزان) انا عارف ان (رونالدو) ميقصدش بس انا كان ليا وجهة نظر ان لو حد غريب مش من مصر دخل المنتدى وشاف التوقيع دة اكيد اكيد يعنى مش هايتعامل معانا بطريقة تليق بنا ولا اية؟؟؟

(الاهلى فوق الجميع)

(gilberto)
اميرة الاحزان
عضو فوق الوصف
عضو فوق الوصف

مُساهمةموضوع: رد: لو لم اكن مصريا لارتحت نفسيا وكان يبقى اشطة !!!!!!!!!!   الأربعاء أبريل 16, 2008 5:46 am

مهو الى هيدخل برضه عارف حال مصر الى زاى 00000 اكيد فاهم

عضو فوق الوصف
عضو فوق الوصف

مُساهمةموضوع: رد: لو لم اكن مصريا لارتحت نفسيا وكان يبقى اشطة !!!!!!!!!!   الأربعاء أبريل 16, 2008 5:54 am

اكيد فاهم اوكى وجهة نظرك وصلت يا (اميرة الاحزان)

(الاهلى فوق الجميع)

(gilberto)
احمد_المصرى
عضو فعال
عضو فعال

مُساهمةموضوع: رد: لو لم اكن مصريا لارتحت نفسيا وكان يبقى اشطة !!!!!!!!!!   الأربعاء أبريل 16, 2008 6:12 pm

اخى والله عندك حق فى اللى انت بتقوله
انا بشوف شباب كتير مصريين بيقولوا الكلام اللى انت قولته
رغم ان فيه ناس كمتير مش مصريين بيتمنوا انهم يكونوا مصريين
ومش قادرين انهم ياخدوا الجنسيه المصريه
كفايه يا اخوانى اننا عايشين فى دوله لها حضاره من اكثر من 7000 سنه
والله كفايه اننا عايشين فى مصر ام الدنيا
كيمو
عضو فوق الوصف
عضو فوق الوصف

مُساهمةموضوع: رد: لو لم اكن مصريا لارتحت نفسيا وكان يبقى اشطة !!!!!!!!!!   الخميس أبريل 17, 2008 12:30 am

يا اخ احمد قاعدين نقول حضارة من 7000 سنة طيب وبعد كدة وحن فين دلوقتي من بقيت الدول ولا عندن حضارة وبعد كدة مش مهم الباقي
أبو تريكه
عضو فوق الوصف
عضو فوق الوصف

مُساهمةموضوع: رد: لو لم اكن مصريا لارتحت نفسيا وكان يبقى اشطة !!!!!!!!!!   الخميس أبريل 17, 2008 6:14 pm

ماهو ياكيمو هو ده السؤال.. بص ياكيمو بلاش تعصب خلينا نقول حاجه انتا عملت ايه لبلدك.. ماهولو كنا كلنا وقفنا ايد واحده في الاضراب وعملنا مظاهرات كنا عرفنا نخدوا حقنا انما كان كل واحد فينا خايف مايروحش طاب ماهو هما الحكومه نهبين حقنا فلازم نقف قصادهم ايد واحده علشان منكسرش ..وعمال تقول مصر مبهدلانا اومال لما يبقي عندك مسئوليه بقي هتقول ايه..

عضو فوق الوصف
عضو فوق الوصف

مُساهمةموضوع: رد: لو لم اكن مصريا لارتحت نفسيا وكان يبقى اشطة !!!!!!!!!!   الجمعة أبريل 18, 2008 12:37 am

ربنا معاكم

عضو فوق الوصف
عضو فوق الوصف

مُساهمةموضوع: رد: لو لم اكن مصريا لارتحت نفسيا وكان يبقى اشطة !!!!!!!!!!   الجمعة أبريل 18, 2008 2:40 am

اللة يخليكى
white knight
المشرف العام
المشرف العام

مُساهمةموضوع: رد: لو لم اكن مصريا لارتحت نفسيا وكان يبقى اشطة !!!!!!!!!!   الجمعة أبريل 18, 2008 5:00 pm

أى والله
كلام جميل
كلام معقول
ماأقدرش أقول
عليه حاجه

توضيح لجميع الاعضاء

بعيد عن نبرة العاطفه ..... كل واحد بيكتب عن مصر سواء بيسب فيها أو بيمدحها أو بيتهكم عليها أو حتى كرهها

صدقونى مش قصدوا اللى هو بيقولو

استنوا عليا شويه خلونى أكمل

يعنى مثلاً فى توقيع رونالدو
قال لو لم أكن مصرياً لإرتحت نفسياً

هو أكيد مش بيكره مصر لا طبعاً مش بيكرهها
دا بيكره السلبيات اللى فيها

بس طريقة تعبيره جات كده مش صح بس هو مش قصده كده

ولا ايه يا رونالدو

ولا ايه يا كيمو

عدل سابقا من قبل white knight في السبت أبريل 19, 2008 8:14 pm عدل 1 مرات
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://www.wasonnati.com/mktba
Ronaldo
مشرف منتديات دردشة مصرية
مشرف منتديات دردشة مصرية

مُساهمةموضوع: رد: لو لم اكن مصريا لارتحت نفسيا وكان يبقى اشطة !!!!!!!!!!   الجمعة أبريل 18, 2008 10:34 pm

صح يا فارس

فقلت له: نعم
فشق بالمشرط جيبَ معطفي
وأخرج القلم !
هزَ الطبيب رأسه.. ومـــال وابتسم
وقال لي :
ليس سوى قلم
فقلت: لا يا سيدي
هذا يد..وفم
رصاصة ..ودم
وتهمة سافرة.. تمشي بلا قدم!

لو لم اكن مصريا لارتحت نفسيا وكان يبقى اشطة !!!!!!!!!!
صفحة 1 من اصل 1