مصرى
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

مصرى

معا سنجعل بالكلمة سلاح وبالحب درع ندافع عنكى يا مصر

الرئيسيةالرئيسية  أحدث الصورأحدث الصور  التسجيلالتسجيل  دخولدخول  

لو لم اكن مصريا لوددت ان اكون من بلد غيرها

3 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
Ronaldo
مشرف منتديات دردشة مصرية
مشرف منتديات دردشة مصرية
Ronaldo

لو لم اكن مصريا لوددت ان اكون من بلد غيرها Empty
مُساهمةموضوع: لو لم اكن مصريا لوددت ان اكون من بلد غيرها   لو لم اكن مصريا لوددت ان اكون من بلد غيرها Emptyالأحد مايو 18, 2008 6:23 pm

حكايه واقعيه لشاب مصرى

تسمحولي افضفض معاكم شويه هقول كلام مش مترتب وده يمكن علشان طالع من جوا قلبي كلام مصر خلاص مبقتش لينا احنا (ب)

واقصد باحنا الطبقه الي تحت خالص مش بتتشاف غير بعدسه مكبره) احيانا كتير بقارن نفسي بغيري بقول معقول انا الي عايش في

قريه في الصعيد مصري زيي زي الي عايش في المهندسين ولا مصر الجديده

ولا سكان مارينا ومراقيا والحتت دي الصراحه لله البطاقه بتقول اني مصري زيي زيهم احنا هنا في الصعيد اخر شي بيخطر ع بال

المسئولين لا مدن صناعيه تشغل الشباب ولا مستشفيات تعالجنا ولا مواصلات ولا سكك حديد ولا ..............

طيب هو احنا مش لينا حق في البلد دي ولا ايه ؟

انا بقي حلمي اني اسافر واسيب البلد ليهم مخضره انا مش عايز حاجه منهم انا حلم حياتي اجوز وحده اجنبيه( مش مهم العمر)

اسافر واعيش في بلدها ويسلام لو اخدت الجنسيه بتاعت بلدها وقتها هعيش ملك ... وليه لا وانا هبقي مواطن محترم في بلد

محترم ليا حقوق فيه ( بس خساره مش من حقي اعطي صوتي لحد في الانتخابات بعد موتي ميزه لا تحصل عليها الا ف مصر

المحروسه فقط)

انا كرهت البلد دي وبصراحه بقيت اتكسف منها ريحتها فاحت اوي وريحت الناس الي بيحكموها ملات الدنيا .... مصر خلاص فقدت

احترامها حتي بين العرب كنا زمان لينا راينا الي بيمشي علي كل الدول دلوئتي في دول تانيه اخدت مننا الرياده الي بيقولو عليها ...

المصري بقي مهان في كل حته يروحها ( دا اذا كان ليه عمر وقدر ينفد من حوادث السفن والطيارات ) "

جرب وادخل اي شات عربي وقول انك مصري وشوف الي ممكن يحصلك ... المصري ولد الرقاصه.. المصري الخايس

المصري السائق الخاص حقنا.... المصري ال ......

والذنب مش ذنبهم احنا الي رخصنا نفسنا حتي لما قولنا نعتمد علي نفسنا ونعمل مشروعات في بلدنا تلمنا

صرفنا المليارات ( اقصد هما الي صرفوا ) طيب فين مشروع توشكي الي قالو انه هينتهي سنه 2017 باستصلاح تمانيه مليون فدان

طيب مش احنا في نص المسافه الزمنيه دي يعني علي الاقل يكونو استصلحو اربعه مليون فدان ولا لازمن وحتمن سنه 2017 ( جحا

لما اخد الاف دينار وقال للوالي هعلم حمار الوالي الكتابه والقرايه في عشر سنين قال ف العشر سنين دول.. يمكن الحاكم يموت او

الحمار يموت او انا الي اموت )

يعني في الكام سنه دول يمكن الشعب يموت ويرتاحو منه او الفيضان ميجيش ويبقي جت من عند ربنا او الحاكم يموت( وده امر

مستبعد يظهر ) طيب ايه الحل وبعدين

معلش كلامي شرق وغرب .... بس ونبي استحملوني الواحد عنده حاله قرف شديد من الي بيحصل ف البلد ( مش علشان

مجوزتش لحد دلوقتي لا سمح الله )او مثلا عايز وظيفه ثابته بدخل محترم ( لسه بدري علي ما اخرف وافكر في الحجات دي)

تفتكرو الاضراب هيجيب نتيجه ( بخلاف الشهر المكافاه الي اخده عمال المحله؟)

يلا انا مش هطول عليكم

كفايه فضفضه لحد كده

بس هو سؤال اخير

منين يؤدي علي فين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ياترى حد يقدر يرد على الشاب ده

اتمنى اشوف ارائكم ورددوكم
سما
عضو جديد يا مرحبا
عضو جديد يا مرحبا
سما

مُساهمةموضوع: رد: لو لم اكن مصريا لوددت ان اكون من بلد غيرها   لو لم اكن مصريا لوددت ان اكون من بلد غيرها Emptyالأحد مايو 18, 2008 9:02 pm

ممممم راح اكون اول وحده ترد على موضوعك رغم اني مش مصريه

بـــس اقولك حاجه حرام تحمل "" مصــر "" المسؤولية يعني الارض التربة السما بتاعتها مش هما السبب ممكن يكونو البني ادمين الي فيها هما السبب وحتى مش كلهم لانو عنا مثل بفلسطين بيقول ""حبة بندورة خربانة بتخرب البوكسة كلها الي هيا سحارة البندورة""ودايما الناس المش بيطغو على الناس الكويسين بس هاد مش سبب يخلي شب او شباب او صبيه مصريه بتقدر تاريخ بلدها انو تكره البلد او تتمنى تحمل جنسية غير جنسيتها وطبعا من حق اي مواطن مصري لو شاف حاجه مش صح يقول هاد مش صح رغم عنا في الوطن العربي كلو الي بيقول مش صح بيروح في داهية ويمكن هاد الي بيخلي الوطن العربي في الوقت الحالي بلا هيبة
يعني خلاصة القول حرام تظلم مصر لان لو كنت قلت انا بتنمى اني ما اكون مصري والتاني كذلك والتاني كذلك على هيك انت السبب انو مصر تروح من الخريطة ويمكن هاد السبب الي غير حال من مصر من كان ليكون وهاي بلدك بحق تفتخر فيها بتاريخها بقوتها الي ممكن شباب مصر في الوقت يرجعهاي القوة متل ما بيحكو البركة في الشباب

Ronaldo
مشرف منتديات دردشة مصرية
مشرف منتديات دردشة مصرية
Ronaldo

مُساهمةموضوع: رد: لو لم اكن مصريا لوددت ان اكون من بلد غيرها   لو لم اكن مصريا لوددت ان اكون من بلد غيرها Emptyالإثنين مايو 19, 2008 12:20 am

طبعا يا سما انا معاكى
مصر أم الدنيا ولا بلاش أم الدنيا دى
مصر بلدى وهتفضل أجمل بلد فى نظرى
والعيب مش فى مصر العيب فى اللى ماسكين مصر
بس بجد لازم يخيلوا بالهم من الشعب حراااااااام اوى
اللى بيحصل فينا بجد
بس بجد لو اتعرض عليا جنسيات تانيه عمرى ما هوافق غير أنى أكون مصرى
وبرضه لو لم أكن مصرياْ لأرتحت نفسياْ
سما
عضو جديد يا مرحبا
عضو جديد يا مرحبا
سما

مُساهمةموضوع: رد: لو لم اكن مصريا لوددت ان اكون من بلد غيرها   لو لم اكن مصريا لوددت ان اكون من بلد غيرها Emptyالإثنين مايو 19, 2008 1:33 am

هههههههههههههههههه

اقولك حاجه سر يعني

ما هو لما احنا نفضل ساكتين على الي ماسكين البلد هيفكرو انو احنا معجبين فيهم كتير ومرتاحين بكرم ضيافتهم

وبرضه لو لم أكن مصرياْ لأرتحت نفسياْ >>>> تاني
كيمو
عضو فوق الوصف
عضو فوق الوصف
كيمو

مُساهمةموضوع: رد: لو لم اكن مصريا لوددت ان اكون من بلد غيرها   لو لم اكن مصريا لوددت ان اكون من بلد غيرها Emptyالإثنين مايو 19, 2008 2:00 am

مشكور يا رونالدوا علي موضوعك الجميل وانا اسف علي جملة رونالدا اللي بيقول فيها لو لم اكن مصريا لارتحت نفسيا لانها المفروض تكون لو لم اكن مصريا لارتحت نفسيا واخذت حقي اجماليا وكليا

صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-